11.14.2012

YIN & YANG




lina i flower of life tischa: spira s/s 13 | vintage bertoia + fäll : MO



förändringar ligger i luften, 
~ & jag gör allt jag kan för att trots allt 
hålla mig i nuet. idag. här.
just det känns extra viktigt när man
nästan varje dag måste ta ställning till
vad man hinner och inte, 
vad man vill välja och vad man då måste 
välja bort; för att få dygnets alltför få 
timmar att räcka till.

in emellan allt man vill hinna med 
ska det petas in lite vardag, lite vila,
~ & lite vänskap och kärlek. 
och, vare sig jag vill det eller ej, 
tar sig även någon slags november-
melankoli in och kräver plats. säger 
tänk på alla dem som är viktiga för Dig.
ger mig, med sin lilla röst, stora skälvan i 
den ständiga känslan att det är någon nära
jag inte hunnit med tillräckligt.
och det händer att den där 
någon nära är jag själv.



lace longhorns : love warriors pre collection winter’ 12



det som mer går att ta på, det det jobbas med;
tingen, webshop, ~ & förpackningar, det är enklare. 
det är skapande & habegär, rakt igenom.
habegär som för love warriors ’lace longhorns’;
en ren fröjd att fotografera & längtan att få hem.
skapande som i fotograferingar, varav en hel
del jag inte kan visa Er än, 
då det ska bli till en fotoserie fine art prints;
även den för love warriors.

tack för alla Era glada tillrop, fina kommentarer, 
~ & mail om just love warriors förresten,
både här & på instagram. jag är glad att Ni 
tycker om det vi gör, för det känns 
 jäkla bra och jäkla rätt. i hjärtat, 
att vara en del av de där, kärlekskrigarna.



lace longhorns : love warriors pre collection winter’ 12
  

.. sådär ska min vita nog få hänga sen’, 
utan de större hornen {som går att ta av}.. och
jag måste säga att de skallar som kommer,
detta fantastiska hantverk, gjort med massor av
kärlek, ~ är strået ännu vassare; med bara 
rena blomstermönster på de vita. 
urfina är de, och helt underbara till det 
skandinaviska vita och svarta.
till korg och betong. trä och linne.
till stålgrå fårfällar och grafisk enkelhet.

japp. ge mig. 
och så en svart till seb. 
yin & yang.




kärlek,

h




±

{© hannah lemholt | love warriors}
{modell : lina lindholm}
{mua : jossi madsen}
{location : hemma hos marie olsson nylander}
{sara n bergman & världens finaste lilla namnlösa kvinna} 
 {love warriors webshop lanseras i december}
{frågor / mail till love warriors : info@lwos.se}







40 kommentarer:

  1. Helt underbara bilder.. LOVE!!

    SvaraRadera
  2. Dina bilder, dina ord... Alltid lika vackra och slående!
    Men nu måste jag fråga var Linas jeans kommer ifrån?
    Är på ständigt jakt efter d perfekta blåa. Kanske är detta dem?

    SvaraRadera
  3. Det är lätt att glömma o drömma sig bort och mitt i alltet så stannar man upp, med ett litet sting i magtrakten, eller är det hjärtat? och man tänker att :jag har glömt något, jag har glömt någon, jag har inte sett... Det är då man har små lappar med små notiser om att inte glömma... och de där små lapparna tappar man bort, lägger bort, glömmer bort. Och sen när man hittar dom så kan man knappt tyda kråkfötterna och inser att det nog ändå kanske inte var så viktigt...
    Hoppas du kommer helskinnad ur denna enorma stormiga kreativitetsorkan.
    ett vitt o ett svart. blommor mitt i... vilken underbar blandning... Är de månne heliga?
    kram EM

    SvaraRadera
    Svar
    1. *haha* ååh, vad jag tycker om Dina
      kommentarer, em..

      tack.

      japp, just så, ~ en vit & en svart
      för balansen. så får det bli. :)

      h e l i g a pratade vi aldrig om,
      det måste jag fråga, ~ & lära mig mer om.
      dock är de ju fasiken mer respektfulla
      mot sina djur än vad ’vi’ till viss del
      är i vår hantering här hemma; och
      även i det att allt används; & älskas
      om igen på nåt’ vis. de skulle ju
      aldrig låta en buffel dö för att göra
      en skalle; det är sista, sista ledet,
      ~ & de lever m e d sina djur.
      a l l t där nere känns lite .. heligt.
      kanske just på grund av det där;
      deras respekt för allt levande,
      ~ & deras sätt att även ta hand
      om den här biten, det som dött.
      det går hela vägen för dem på något
      vis, ~ & i h e l a deras sätt, genom
      & i allt. det var det jag föll så handlöst
      för. en enormt vacker kombination av
      ödmjukhet & integritet.

      stor kram till Dig em,

      h

      Radera
  4. Hannah,
    var rädd om dej.
    Ge dej & dina nära tid.
    Hur jag än älskar dina
    vackra inlägg i ord & bild,
    så kan jag/vi vänta,
    för vi behöver också
    ta vara på varandra,
    i riktiga livet.

    Kram!
    /Anna Hovskägg

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack, fina fina anna,
      för Din omtanke !
      ja, det är ju just det ..
      en evig balansakt. *ler*
      vackert på nåt’ vis också;
      att det är så, bara man har
      styr på det ..

      K R A M

      Radera
  5. Skallarna ser bara heeelt förtrollande vackra ut :) Är så spänd på att få börja webbshoppa kärlekskrigarkonst någon gång! ...kan dock inte hjälpa att det i mitt djurälskarhjärta finns en viss tvehågsenhet över att dekorera med döda varelser. Jag hoppas bara att de slapp dö för konsten...? //Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. det ä r dem, pia ..

      såg en i en dyr dyr dyr
      butik i paris; bara en; med
      allt ljus på sig i fönstret..
      och den var så dyr att den inte
      ens var till salu. :o :)
      är så glad att vi har ordnat
      några, ~ & också att vi är med
      och ’ser’. de är så fina som
      håller på med det här.
      respektfulla. hela deras sätt är
      väldigt annorlunda än, tyvärr,
      ~ hur en del går till här hemma
      ibland. det kan jag känna att det
      finns en väldig dubbelmoral kring detta
      ’här hemma’ ~ för här s e r vi det inte
      och då är det precis som att ’out of
      'sight, out of mind’ .. fast att jag nästan
      kan svära på att överlag behandlar vi
      djuren sämre här hemma; just i hanteringen
      för livsmedel & ’sälj’..

      .. & nej, bufflarna dör absolut inte
      för att bli till konst. detta är sista ledet,
      ~ & de gör någonting vackert av det
      in i det sista. det kallar jag respekt
      & kärlek. det är ju heligt för dem.

      tack för Dina funderingar & fina ord !



      Radera
  6. Jeg elsker virkelig det første bildet! Du er en fantastisk fotograf, med din helt egen stil.
    Takk for din inspirasjon..
    klem:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. takk, ~ vad fint av Deg;
      en fin komplimang !

      klem :)

      Radera
  7. Ja jag vill bara hoppa in i dina bilder!! Såsom underbara!! Man kan inget annat än älska! Och lovewarriors, jag vill ha ALLT!!!!!!!!! <3 Ni är makalösa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. *haha* åh, vad härligt, sofie !
      vad glad jag blir av Din kommentar !

      T A C K

      Radera
  8. Vilka vackra skallar! Och den där bilden med Sara är ju bara sååå fin. Det ska bli spännande att få kika in på webshopen när den är klar!
    En kram till dig /Liv

    SvaraRadera
    Svar
    1. tusen tack, fina liv !
      ja, det blir spännande
      att få upp den .. :)

      kram,

      h

      Radera
  9. Åh ja döööör! jag måste ju också ha en vacker vit, åh måste spara, och hoppas, att jag får chansen att köpa en innan de tar slut!
    Det kliar i mina fingrar att göra ett projekt med dig...framför kameran...
    skulle du vara intresserad av ett projekt jag vill göra i ett helt magiskt hus uppe i Sundsvall...du kan se lite av det här: http://anna.elle.se/the-place-where-the-time-stoped/
    Skulle ha gjort projektet i våras men då låg Sonny Lou i magen och jag var fast i Paris och dessutom hade jag inte hittat rätt modell...

    tänk på det.
    kärlek
    Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. åh, fina anna ! vi ska göra allt vi kan !

      .. oj.. vad härligt.. nu får jag titta över
      till Dig [härligt med ännu en anledning]..
      vad underbart att Du tänker på m i g !

      kärlek till Dig,

      h

      Radera
    2. Håller med (var bara tvungen att kika in på länken, huset är magiskt.
      & jag kan tänka mej att Ni skulle kunna trolla fram
      de mest fantastiska bilder därinne..

      Radera
  10. Oj, for noen utrolig vakre hodeskaller!!! Igjen har du nydelige bilder;) Det er en fryd å titte innom deg;))))
    Skal love warriers selge slike hodeskaller?

    SvaraRadera
    Svar
    1. tusen takk !

      ja, det er i love warriors
      webshop, som blir lansert
      i desember, ~ som de kommer
      til å selges. :)

      det blir helt nydelige hvite,
      enda lekrere enn denne her
      {hvis Du spør meg :)} ~ med
      bare rene, enkle blomst mønster
      & så de matt sorte som de er
      her på bildene ..

      Radera
  11. Har varit sugen pa att skaffa mig en skalle ett tag nu, men samtidigt tyckt att " nja, kan det kannas bra med en djurskalle i ens hem ? " Men efter att ha sett dessa ar jag overtygad och med stort ha-begar, och fallen fran MO oxo, tack !! Ser fram emot att bada oppnar sina webburiker !!

    Mvh,

    Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. har känt precis samma, jenny..
      och k ä n n e r samma. *ler*

      de är s å vackra, rena & enkla;
      urfina till vårt nordiska enkla
      med fällar, vitt & svart .. & så
      är jag ännu mer övertygad efter
      att ha sett med vilken kärlek
      & respekt de utför detta sanslösa
      hantverk.

      .. ja, fällen från MO skulle jag gärna
      ta en två-tre stycken också ! :)

      tack hör fina ord & ’hejja-rop’ .. *ler*
      love warriors ska lanseras i december,
      ~ MO är jag inte säker på, men ska höra
      lite med finaste marie.

      Radera
  12. Åhh dina bilder. Jag blir alldeles yr varje gång..helt magiska.
    Längtar så tills båda webshopparna öppnar. Ska handla massor..:)
    Vet du när de kommer öppna?
    Hanna, du är så fin
    Kram Helén

    SvaraRadera
    Svar
    1. hej helén,

      stort tack för Dina fina ord ..

      *haha* ja, det blir ha-begär
      som aldrig förr. :)

      love warriors lanserar web-shop’en
      i december {& jag lovar att hålla Er
      lite uppdaterade även här kring
      närmare när}, ~ MO är jag dock
      inte säker på, men jag ska höra
      efter lite med marie.. :)

      kram till Dig,

      hannah

      Radera
  13. I love your blog and I congratulate you. Do you have a personal style and the photos are beautiful and exude a magical aura. A huge hug light.

    SvaraRadera
    Svar
    1. thank you so much,
      ~ that is a truly beautiful
      compliment .. thank you
      for writing it down for me.

      hugs of light, that’s nice !

      :)

      Radera
  14. helt underbara, och bilderna är fantastiska...som vanligt


    ha en fin fredag
    kram louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. tusen tack, ~ det värmer !
      ända ner i kalla vintertår.

      :)

      önskar Dig en härlig helg !
      kram,
      hannah

      Radera
  15. Och jag vill hoppa in i förändringarna ! Du skriver vackert och dina bilder är fantastiska ! Jag beundrar din förmåga att hitta DET !

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack.. stort tack, fina anci,
      ~ det är en väldigt fin komplimang !

      KRAM

      Radera
  16. Känner inte dej, men tror du skulle gilla vantarna som jag just nu lottar ut på min blogg...välkommen in & var med<3 Kram Sofia

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack, sofia !
      [känner igen det där hjärtat
      jag gjort där bredvid Ditt namn :)]


      Radera
  17. Hej fina du!
    Du har fått ett award från mig ;) Om du tittar in på min blogg finns några frågor som jag skulle tycka att det var kul om du ville svara på =) Och skulle du inte vilja, eller ha tid så vet du iaf att jag älskar dig blogg och tycker att du är grym! <3 Fast det tror jag nog du vet redan! =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack sofie, ~ vad go’ Du är ..
      ska försöka hinna inom till
      Dig strax !

      tack än en gång ..

      Radera
  18. Åh..jag ser fram emot när web shopen öppnar. Helt underbara horn , fantastiskt handarbete .

    Fantastiskt fina bilder du tar...

    Ha en bra dag!
    Suss

    SvaraRadera
    Svar
    1. tusen tack, suss !
      jag ska försöka viska
      lite här på bloggen, strax
      innan det är dags för
      web-shop-lansering .. :)

      önskar Dig detsamma !

      hannah

      Radera
  19. Och jag som var förälskad i dom vanilga hornen, nu tror jag att jag dör lite här...viftar med handen & andas... Gud, herregud så vackra! Kan den ens bli vackrare?! Och spetsmönster. Längtar så tills dessa går att få tag på. Stor kram //L

    SvaraRadera
    Svar
    1. *haha* ååh, söt ! ja, de är underbara.
      så jäkla vackra till vårt nordiska,
      ~ & precis; jag kommer ha mina med
      de mörka, större hornen avtagna.
      [de sitter löst] .. då får de ytterligare
      ett annat uttryck, mjukare på nåt’ vis.

      den som är nu i nästa inlägg; ’guldkanter’
      är väldigt lik så de kommer se ut, vet inte
      om Du sett? :)

      web-shop’en lanseras i december,
      ~ & jag har lovat att hojta till lite
      här strax innan ! :)

      stor kram till Dig,

      h

      Radera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...